YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN ÜCRETSİZ SEO ARAÇLARI

Ücretsiz SEO araçları konulu bu yazımda bazı öğrendiğim konulara yer vereceğim. Bir önceki yazımda SEO, yani arama motoru optimizasyonu ile ilgili yapılabilecekleri özetlemeye çalışmıştım. Bu maddeleri kendi sitemde uyguladığımda, ilk sıraya çıkmasam da, yazdığım konularda konu başlığı ile arama yapılınca ilk sayfalara ulaşmayı başardım.

Öte yandan, makale başlığı ile arama yapılmaksızın, sadece makalenin konusu ile arama yapıldığında hala konularım ortalarda yok. Örneğin kentsel dönüşüm ile ilgili yazdığım yazı ilk 500 site arasında görünmüyorken, harfi harfiyen aynı başlık ile arattığımda ilk sayfada çıkıyor. Konu başlığını harfiyen arama yaptığımda hala ilk sırada çıkmıyor, konu başlığı farklı siteler geliyorsa, SEO konusuna biraz daha eğilmek gerektiğine karar verdim.

SEO, neticede bir optimizasyon konusu ve bizim gibi teknik adamların sevdiği bir konu. Google bir algoritmadan oluşuyor ve sitenizin bu algoritmaya uygun optimize edilmesi gerekli. Üniversitedeyken optimizasyonla ilgili Metin Balcı Hocam’dan iyiki o dersi almışımJ

Şimdi gelelim SEO için kullanılabilecek basit ücretsiz araçlara.

1-GOOGLE ARAMA TRENDLERİ

Pazarlama uzmanlarından, müşterilerin beklentilerinin ne olduğu ve hangi yöne doğru gittiğini bilenlerin daha fazla başarılı olacağı aşikardır. Google Arama Trend’leri bu ihtiyacı doldurmak üzere, Google’da belli bir terim için yapılan arama hacminin zaman içerisinde değişimini gösterir.

Özellikle teknoloji ve moda gibi sürekli değişen alanlarda çalışan pazarlama uzmanlarının, alanlarıyla ilgili trendin ne yönde olduğunu takip etmek kritik bir öneme sahip. Bu sebeple, kendi alanınızdaki müşteri ihtiyaçlarının ne yönde değiştiğini rakiplerinizden önce anlayabilirseniz, 1-0 öne geçmeniz olası olacaktır. Aynı şekilde, kendi sitemi bir şekilde üst sıralara çıkarmak istiyorsam, arama yapanların, yani müşterilerimin, ihtiyaçlarını önceden tahmin etmek ve buna uygun içerik oluşturmam gerekir.

Eminim, Google Trend’leri,  sadece internet dünyası için değil, Coca Cola, Pepsi gibi fiziksel satış yapan firmaların da kullanabileceği bir uygulama.

GOOGLE ARAMA TRENDLERİ

2-GOOGLE YADA BİNG WEBMASTER

Google web dünyasının devi ve sitenizin Google ile uyumlu olması gerekli. Bu araçları ben kullanmaya yeni başladım. Fakat kullandığım kadarıyla, web sitenizin Google’la aynı dilden konuşmasını ve daha uyumlu olmasını sağlıyorlar. www.google.com/webmasters/tools adresinden sitenizi kayıt ettirirseniz, sunulan araçları kullanmaya başlayabilirsiniz. Webmaster aracılığıyla sitenizin çalışma durumu, yavaşlık sorunu, DNS ayarları kontrol edilip bilgi veriliyor.

Webmaster aracılığıyla Google periyodik olarak sitenizi ziyaret ediyor ve aşağıdaki konularda tespitlerde bulunuyor:

  1. Google’ın görebildiği sitenizdeki link adedi,
  2. Sayfa başlığı, meta tanımlar, kopya içerikler,
  3. Server hataları ve Google örümcekleri sitenizi ziyaret ettiklerinde karşılaştıkları diğer hatalar,
  4. Sitenizdeki kaç adet sayfa Google tarafından indekslendi

gibi konularda bilgi sahibi olmak için webmaster kullanmalısınız.Sitenizin teknik çalışabilirliğiyle ilgili bu araç kullanılırsa, karşılaştığınız teknik bir sıkıntıyı anlamanız kolaylaşacaktır.

3-GOOGLE ANALYTICS

Google Analytics aracılığıyla; sitenize gelen ziyaretçilerin hangi kelimeyi arayarak geldiklerini, hangi lokasyondan arama yaptıkları, günlük ziyaretçi sayıları vb. gibi sadece sizin sitenize ait özel raporlar oluşturabiliyorsunuz. Benim siteme henüz ziyaretçi istediğim sayıda gelmediğinden ben ileriki zamanlarda bu raporlardan yararlanmayı planlıyorum. Sizin sitenize Google’dan fazlaca ziyaretçi geliyorsa eminim bu uygulamayı kullanıyorsunuzdur, kullanmasanız da kullanmayı denemelisiniz.

4-GOOGLE KEYWORD PLANNER

Google’da aranan terimlerin kaç kere arandığını, bu kelimeyle ilgili rakip sitelerin analizi ve rekabet durumu, arama yapılacak kelimenin kombinasyonları ve alternatif öneriler getiren bir uygulama. İnsanların hangi kelimeler aradığını bilmek önemli.

5-GOOGLE’IN (BING’İN) KENDİSİ

Google Search Help Center, Google Inside Search gibi yardım menülerini okumak kimseye bir şey kaybettirmez.

menülerinde yer alan yazılarda tonla bilgi dolu. Neticede, Google ya da Bing aracılığıyla müşteri sayımızı artırmak istiyoruz değil mi? Arama motorlarını tanımamız gerekli, böylelikle onlara uygun içerik oluşturalım, kural ihlalleri yapmayalım. Yardım menülerinde, nasıl arama yapılması, arama motoru çalışma mantığı gibi pek çok yararlı konu var. Çalıştığımı partnerleri tanımanın en iyi yolu kullanım kılavuzlarını okumaktırJ

6-GOOGLE.COM’UN OTOMATİK DOLDURMA ÖZELLİĞİ

Bir arama terimi girildiğinde Google bu arama terimine öneri olarak alternatifler sunar. Bu alternatifler, muhtemelen en çok aranan kelimelerden oluşur. Böylelikle Google, kullanıcılarının her kelimeyi yazma güçlüğünden kurtarır. Önerilen cümlelere bakarak nelerin arandığını çıkartabilirsiniz. Ayrıyeten Google sonuçlarını da yorumlayarak sitenizin kaçıncı sırada olduğunu Incognito özelliği sayesinde görebilirsiniz.

Esasında, SEO araçları saymakla bitmez, araştırdığım kadarıyla konuyla ilgili  yüzlerce uygulama var. Moz, keywordtool.io, bulkping.com  bunlardan sadece birkaçı. Ben bu SEO konusuna yeni girmeye başladığımdan şimdilik yukarıda yazdığım maddeler bana yeterli. Öncelikle bu konularda yeteneklerimi keşfettikten sonra, bu uygulamalar yeterli gelmezse diğer uygulamalara yönelmeyi düşünüyorum.

SEO araçlarıyla ilgili yukarıda yazdıklarımın dışında, öğrendiklerim olursa tekrar paylaşımda bulunurum. Bu konuları öğrenmek bile kolay değil tabi ki. Fakat deeyelim, görelim, denemeden bilemeyiz!


Yorum bırakın